Gastrik Bypass Mı Tüp Mide Mi?

Gastrik bypass uygulaması, obezite tedavisi kapsamında gerçekleştirilen ilk cerrahi operasyonlardan biridir. Bu operasyon özellikle de 2000’lerin başına kadar obezite tedavisinde alternatifi olmayan bir uygulamaydı. Sonrasında ise tüp mide ameliyatı ortaya çıkmış ve git gide popülerlik kazanmıştır. Her iki operasyonun da çeşitli avantajları mevcuttur ancak tüp mide ameliyatı çok daha modern bir obezite cerrahisi operasyonudur.

Gastrik Bypassın Avantajları Nelerdir?

Gastrik bypassın avantajları arasında şunlar yer alır:

• Aynı süre zarfında, tüp mide ameliyatından daha fazla kilo verilmesine yardımcı olabilir.
  • Gastrik bypass ameliyatı olan (geçmişte tip 2 diyabet hastası olanlar) her 10 kişiden 6’sında diyabet hastalığı tedavi olur.

Gastrik bypassın avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Tüp Mide Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Tüp mide ameliyatının avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• Damping sendromunun geliştiği durumlarda hasta çok daha kısa sürede toparlayabilir.
  • Hasta daha istikrarlı bir şekilde kilo verir.
  • Komplikasyonları daha azdır.
  • Gastrik bypass %90’lara varan sıklıkla b12 emilimi ile ilgili sorunlara yol açarken tüp mide ameliyatında bu oran %10 civarındadır. Mineral eksikliği de daha azdır.
  • Mide ekşimesi gibi komplikasyonların ortaya çıkma riski daha azdır.
  • Gastrik bypassa kıyasla daha esnek bir diyet programı vardır.

Tüp mide ameliyatının avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Hangi Obezite Ameliyatı Daha Avantajlı?

Tüp mide ameliyatı, gastrik bypassa kıyasla çok daha avantajlı ve modern bir uygulamadır. Bu yüzden de günümüzde gastrik bypassın yerini almaktadır. Ancak tip 2 diyabet gibi bir rahatsızlık da obeziteye eşlik ediyorsa bu durumda doktor gastrik bypass önerebilir.

İstanbul Tüp Mide Ameliyatı Fiyatları 2024

İstanbul tüp mide ameliyatı fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.

Bu gönderiyi paylaş