Kolonoskopi İstanbul

Kolonoskopi İstanbul, sindirim sistemi hastalıklarının hem teşhis hem de tedavi sürecinde kullanılan, sindirim sistemi ile ilgili şikayetlerin araştırılmasına olanak sağlayan, önemli bir uygulamadır. Sindirim sistemi organlarının incelenmesi ve bu sistemi ilgilendiren hastalıkların teşhis edilmesi, ilgili organların bedenin içerisinde bulunuyor olması nedeniyle oldukça güçtür. Bu yüzden tarih boyunca bahsi geçen organları inceleyebilmek ve hastalıkları doğru bir şekilde teşhis edebilmek için pek çok uygulamaya başvurulmuştur. Çünkü başarılı ve yararlı bir tedavinin tek yolu, öncelikle isabetli bir teşhis koymuş olmaktır. Bu amaç doğrultusunda günümüzde kolonoskopi ve gastroskopi gibi görüntüleme uygulamaları yapılmaktadır. Gastroskopi, burun yolu ile yapılır. Yemek borusunun, midenin ve ince bağırsağın incelenebilmesi için gerçekleştirilir. Kolonoskopi ise anüs yolu ile yapılır.

Makattan kalın bağırsağın ince bağırsak ile birleştiği noktaya kadar olan bölge incelenir. Kolonoskopi uygulaması sayesinde pek çok hastalığı erken evrelerinde teşhis etmek, bu hastalıklara karşı önlem almak ve gerektiğinde ise erken müdahale ile bireyin sağlığını korumak mümkün hale gelir. Kolonoskopi uygulaması günümüzde en sık tercih edilen tanılama ve tedavi uygulamalarından biri haline gelmiştir ve son derece güvenlidir. Yazımızın devamında ‘’Kolonoskopi öncesi dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’, ‘’Kolonoskopi nasıl yapılır?’’, ‘’Kolonoskopi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Kolonoskopi kimlere önerilir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kolonoskopi uygulaması, hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kolonoskopi Nedir?

Kolonoskopi, ucunda ışık kaynağı ve kamera bulunan özel bir cihaz ile kalın bağırsağın incelenmesi, kalın bağırsağını ilgilendiren hastalıkların teşhis edilmesi ve bazı durumlarda bu hastalıkların tedavi edilmesi amacıyla yapılan uygulamadır. Endoskopik bir uygulama olan kolonoskopi sayesinde kalın bağırsakta yer alan lezyonlar değerlendirilebilir, kalın bağırsak kanserine yönelik araştırmalar yapılabilir ve çeşitli sindirim sistemi sorunları değerlendirilebilir. Kolonoskopi, anüs yolu ile yapılır.

Kolonoskopi Neden Yapılır?

Kolonoskopi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Kalın bağırsağı incelemek.
  • Kalın bağırsakla ilgili şikayetlerin kaynağını araştırmak.
  • Kolon kanseri riskini değerlendirmek, kolon kanserinin ilerleme durumunu öğrenmek ve kolon kanserine yönelik kişiye özel tedavi planlamaları yapmak.
  • Kalın bağırsakta bulunan lezyonları incelemek, gerektiğinde bu lezyonlara endoskopik olarak müdahale etmek.

Kolonoskopi bu gibi nedenlerden yapılabilir.

Kolonoskopi İstanbul Kimlere Yapılır?

Kolonoskopi gerek duyulduğunda her yaştan ve her cinsiyetten bireye uygulanabilir. Özellikle de inatçı karın ağrısı, ishal, kabızlık, makattan kan gelmesi, nedeni bilinmeyen kilo kaybı ve demir eksikliği gibi şikayetleri olan bireylere; bu şikayetlerin nedeninin araştırılması için kolonoskopi yapılabilmektedir.

Kolonoskopi İstanbul Ağrılı Mı?

Kolonoskopi ağrılı bir uygulama sürecine sahip değildir. Çünkü uygulama öncesinde hasta sedasyon ile uyutulur. Eğer tedavi amacıyla yapılıyorsa anestezi işlemi de gerçekleştirilebilir. Böylece kolonoskopi uygulaması hasta için konforlu ve ağrısız bir şekilde gerçekleştirilebilir.

Kolonoskopi Riskli Mi?

Günümüzde gelişen teknoloji ve ilerleyen tıp bilimi sayesinde kolonoskopi uygulamaları son derece güvenli bir şekilde yapılabilmektedir. Bununla birlikte nadiren de olsa kolonoskopiye bağlı doku yırtılmaları ve hafif kanamalar meydana gelebilmektedir. Doktorunuz kolonoskopi risklerini önleyebilmek için gerekli tüm önlemleri alacaktır.

Kolonoskopi Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Kolonoskopi öncesi dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar yer almaktadır:

• Birey kolonoskopiden bir gün önce katı yiyecek tüketmeyi bırakmalıdır. Bu süreçte su tüketebilir, çay ve meyve suyu içebilir. Ancak kesinlikle katı bir besin tüketmemelidir. Bu uygulamanın ideal bir şekilde gerçekleşmesini önleyebilir.
  • Kolonoskopiden bir gün öncesinde kadar ise beyaz et ve balık gibi yumuşak, kolay sindirilebilen gıdalar tüketebilir.
  • Kolonoskopi öncesinde doktor hastaya özel bir ilaç verir. Bu ilaç doktorun önerdiği vakitte uygulanmalıdır, kesinlikle ihmal edilmemelidir.

Kolonoskopi öncesi dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde özetlenebilir.

Kolonoskopi İstanbul Ne Kadar Sürer?

Kolonoskopi uygulaması genellikle 30 dakika kadar sürer. Ancak uygulama sırasında herhangi bir tedavi işlemi de gerçekleştirilecekse kolonoskopinin süresi artabilir. Doktorunuz konu hakkında sizi bilgilendirecektir.

Kolonoskopi Nasıl Yapılır?

Kolonoskopi sırasında ilk olarak hastaya sedasyon işlemi yapılır, eğer tedavi işlemi de gerçekleştirilecekse anestezi yapılabilir. Sonrasında hastaya uygun bir pozisyon verilir. Kolonoskopi tüpünün üzerine kayganlaştırıcı jel sürülür ve tüp anüs yolu ile kalın bağırsaklara yönlendirilir. Bu süreçte ilgili bölgeler dikkatle incelenir ve gerekli araştırmalar yapılır. Doktorunuz uygulamadan sonra sizi elde ettiği veriler hakkında detaylı olarak bilgilendirecektir.

İstanbul Kolonoskopi Fiyatları 2024

İstanbul kolonoskopi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.