Mide Fıtığı İstanbul

Mide fıtığı İstanbul, midenin üst kısmında yer alan, karın ile göğüs bölgesini birbirinden ayıran kas dokusunun, diyaframda yer alan bir açıklıktan göğüs bölgesine doğru çıkıntı yapmasıdır. İnsan bedeninin gövdesi, genel olarak iki kısma ayrılabilir. Bunlar göğüs bölgesi ve karın bölgesidir. Her iki bölge de bünyesinde bireyin yaşamı için son derece önemli olan organlar barındırır. Göğüs bölgesinde akciğer ve kalp gibi organlar bulunurken karın bölgesinde ise mide, bağırsaklar ve böbrek gibi organlar bulunur. Bahsi geçen iki bölge diyafram isimli kas grubu ile birbirinden ayrılır. Ancak fazla kilolar, hareketsiz bir yaşam tarzı, gebelik veya zayıf diyafram kasları nedeniyle midenin üst kısmında yer alan kaslar, diyaframdaki bir açıklıktan göğüs bölgesine taşabilir.

Bu sorun halk arasında mide fıtığı, tıp dilinde ise hiatal herni olarak isimlendirilir. Mide fıtığı genellikle herhangi bir belirtiye neden olmayan bir hastalıktır. Ancak ihmal edilir ve ilerlerse bireyin günlük yaşamını zorlaştıran ve genel sağlığını etkileyen şikayetlere neden olabilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Mide fıtığı tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Mide fıtığı tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Mide fıtığı belirtileri nelerdir?’’ ve ‘’Mide fıtığı tehlikeli bir hastalık mıdır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul mide fıtığı tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Mide Fıtığı Nedir?

Mide fıtığı, midenin bir kısmının, mide diyafram tabakasının arasından göğüs bölgesine doğru çıkıntı yapması ile meydana gelen bir hastalıktır. Mide fıtığı, ilk evrelerinde belirti vermez. Bu yüzden erken evrelerinde teşhis edilmesi oldukça güçtür. Bu süreçte eğer hasta, mide fıtığına yol açan etmenlerden kurtulmazsa hastalık ilerleyebilir ve yaşamını zorlaştıran çeşitli şikayetler edinebilir. Bu durumda mide fıtığının tedavi edilmesi gerekli olabilir.

Mide Fıtığı Neden Olur?

Mide fıtığı nedenleri arasında şunlar yer alır:

• Düzensiz ve sağlıksız beslenmek.
  • Sürekli kabız olmak, tuvalette sürekli ıkınmak.
  • Obezite ve aşırı kilolar.
  • Aşırı stresli olmak.
  • Gebelik süreci.
  • Diyafram kaslarının zayıflamasına yol açan etmenler.
  • Sigara kullanımı.
  • Çeşitli genetik ve çevresel etmenler.

Mide fıtığı bu gibi etmenler sonucu ortaya çıkabilmektedir.

Mide Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

Mide fıtığı belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Mide yanması ve mide ekşimesi.
  • Yemekten sonra özellikle de göğüs bölgesinde yanma hissi. Bu his yatma pozisyonundayken artışa geçebilir.
  • Midede gaz oluşması, geğirme.
  • Şişkinlik hissi.
  • Ağız kokusu.
  • Ses kısıklığı ve öksürme.
  • Yutmakta ve yutkunmakta güçlük çekmek.
  • Çeşitli sindirim sistemi problemleri.

Mide fıtığının belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Bu belirtiler farklı sindirim sistemi hastalıkları nedeniyle de ortaya çıkabilirler. Bu yüzden kesin teşhis için mutlaka doktor ile görüşülmelidir.

Mide Fıtığı Kimlerde Görülür?

Mide fıtığı genellikle fazla kilolu olan bireylerde, özellikle de obezite hastalarında görülmektedir. Buna ek olarak sigara kullanan, diyafram kaslarında zayıflama olan kişilerde de mide fıtığı görülebilir. Bu hastalık genellikle ilerleyen yaşlarda görülmektedir. Bununla birlikte gebelik sürecine bağlı olarak genç kadınlarda da görülmesi mümkündür.

Mide Fıtığı Tehlikeli Mi?

Mide fıtığı bireyin yaşamını tehdit edebilecek sorunlara ve gelişmelere yol açmaz. Yani tehlikeli bir hastalık değildir. Bununla birlikte reflü şikayetinin ortaya çıkmasına veya artışa geçmesine neden olabilir. Buna bağlı olarak da yemek borusu ve larinks gibi bölgelerde ciddi hasarlar meydana gelebilir.

Mide Fıtığı Tedavisi Var Mı?

Mide fıtığının hem cerrahi hem de medikal tedavisi mevcuttur. İlk başlarda genellikle medikal tedavi seçilir. Medikal tedavi, kapsamında semptomlar kontrol altına alınır ve mide fıtığının ilerlemesine neden olabilecek etmenlere yönelik yaşam tarzı değişiklikleri yapılır. Eğer hastalık ilerlerse cerrahi tedaviye de başvurulabilir.

Mide Fıtığı Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Mide fıtığı tedavisi, cerrahi olarak yapıldığı takdirde genellikle 2 ila 2,5 saat kadar sürmektedir. Mide fıtığı tedavisi süresi, cerrahi yöntemlerin türüne ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.

Mide Fıtığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Mide fıtığı tedavisi, cerrahi olarak genellikle laparoskopik yöntemler ile yapılır. Tedavi sırasında ilk olarak hasta anestezi altına alınır. Daha sonra ise karın bölgesi özel bir solüsyon ile temizlenir. Ardından da karın bölgesine küçük kesiler atılır. Bu kesiler yolu ile ilgili bölgeye laparoskopi kamerası ve çeşitli cerrahi araçlar yönlendirilir. Kameradan gelen anlık görüntüler ile mide fıtığına müdahale edilir ve ameliyat tamamlanır.

İstanbul Mide Fıtığı Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul mide fıtığı tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.