Şeker Hastalığı Ameliyatı İstanbul

Şeker hastalığı ameliyatı İstanbul, tip 2 diyabetin (şeker hastalığının) tedavisinde kullanılan ve vücut tarafından üretilen insülin isimli hormonun ideal bir şekilde kullanılmasına yardımcı olan, özel bir operasyondur. Şeker hastalığının genel olarak iki farklı tipi bulunmaktadır. Bunlardan ilki tip 1 diyabettir. Tip 1 diyabette pankreas insülin isimli hormonu yeterli miktarda üretmez. Bu da kandaki şeker miktarının artmasına yol açar. Tip 2 diyabette ise pankreas yeterli miktar insülin üretebilir ancak insülinin salınım miktarı kandaki şeker düşürecek kadar yeterli değildir. Diğer şeker hastalığı türü ise gebelik şekeridir ve yalnızca gebelik döneminde görülmektedir.

Üç şeker hastalığı türünde de kan şekerinin kontrol altına alınabilmesi için dışardan insülin alımı gerekli olabilir. Böylece kan şekeri ideal seviyelerde tutulur ve şeker yüksekliğine bağlı gelişebilecek sorunlar önlenebilir. Bununla birlikte tip 2 diyabeti, şeker hastalığı ameliyatı ile tedavi etmek ve bireyin ilaçlara duyduğu ihtiyacı ortadan kaldırmak mümkündür. Yazımızın devamında ‘’Şeker hastalığı ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Şeker hastalığı ameliyatı kimlere yapılır?’’, ‘’Şeker hastalığı ameliyatı riskli mi?’’ ve ‘’Şeker hastalığı ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul şeker hastalığı ameliyatı hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nedir?

Şeker hastalığı ameliyatı, tip 2 diyabet hastalığının kesin olarak tedavi edilmesi ve bireyin ilaç kullanım ihtiyacının önemli ölçüde azaltılması (veya tamamen ortadan kaldırılması) amacı ile yapılan metabolik cerrahi operasyonudur. Şeker hastalığı ameliyatı kapsamında iki farklı tekniğe başvurulabilir. Bunlardan ilki ileal interpozisyon operasyonudur. Bu operasyon yirmi yıldan fazladır tip 2 diyabetin cerrahi tedavisinde kullanılmaktadır. Diğeri ise transit bipartisyon ameliyatıdır. Bu operasyon ise görece daha modern ve avantajlı bir şeker hastalığı ameliyatı tekniğidir. Her iki operasyon da ihtiyaç dahilinde hastaya uygulanabilir ve şeker hastalığının cerrahi tedavisinde kullanılabilir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı İstanbul Neden Yapılır?

Şeker hastalığı ameliyatı, bireyin mide hacmini, besin emilim mekanizmasını ve dolayısıyla da insülin salınım mekanizmasını yeniden düzenlemek amacıyla yapılır. Böylece tip 2 şeker hastalığına sahip olan bireylerde insülin hormonun yeterli miktarda salınımı mümkün olur, kan şekeri ideal bir şekilde düzenlenmeye başlar.

Şeker Hastalığı Ameliyatı İstanbul Kimlere Yapılır?

Şeker hastalığı ameliyatı tip 2 diyabete sahip olan bireylere yapılır. Bu operasyonun tip 1 diyabet için herhangi bir olumlu etkisi yoktur. Aynı zamanda bazı hastalar için vücut kitle indeksinin 30’un üzerinde olması şartı da konulabilir. Bu şart ameliyatın hangi teknikle yapılacağına göre değişiklik gösterebilmektedir.

Şeker Hastalığı Ameliyatla Düzelir Mi?

Şeker hastalığı ameliyat ile düzelmesi mümkün olan bir hastalıktır. Şeker hastalığı ameliyatı kapsamında yapılan transit bipartisyon veya ileal iterpozisyon operasyonları sayesinde hastaların önemli bir kısmında ilaç kullanım ihtiyacı tamamen ortadan kaldırılabilir. Hastaların bir kısmında ise şeker ilacı dozu düşürülerek medikal tedaviye devam edilir. Operasyonun başarı ve etkinlik seviyesi hastanın genel sağlık durumuna, şeker hastalığına eşlik eden diğer kronik rahatsızlıklara, yaşa ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı İstanbul Riskli Mi?

Tüm cerrahi operasyonlar gibi şeker hastalığını tedavi etmek amacıyla yapılan metabolik cerrahi operasyonların da belli başlı riskleri vardır. Bu riskler genellikle obezite cerrahisine bağlı gelişebilecek komplikasyonlar ile benzerdir. Aralarında ameliyata bağlı enfeksiyon gelişimi, emboli oluşumu ve kanama gibi riskler yer alır. Doktorunuz ameliyat öncesinde sizi bu riskler hakkında detaylı olarak bilgilendirir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Şeker hastalığı ameliyatının süresi 1 saat ila 3 saat arasında değişiklik gösterebilir. Operasyonun süresi, ameliyat sırasında kullanılan tekniğe, anestezi türüne ve kişisel ameliyat planlamasının detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Şeker hastalığı ameliyatı genellikle genel anestezi altında, laparoskopik teknikler kullanılarak yapılmaktadır. Operasyon transit bipartisyon tekniği ile veya ileal interpozisyon tekniği ile yapılabilir. Bu teknikler farklı şekillerde uygulansalar da mide hacmini küçültmek ve besin emilim mekanizmasını yeniden düzenlemek amacıyla yapılırlar. Bahsi geçen tekniklerin uygulama aşamaları hakkında detaylı bilgi için sitemizde bulunan transit bipartisyon ve ileal interpozisyon isimli içerikleri inceleyebilirsiniz.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Ameliyat sonrasında hastalar 4 gün boyunca hastanede misafir edilirler. Daha sonra ise taburcu olurlar. İlk iki ay boyunca hastaların sıvı ağırlıklı beslenmeleri gerekir. Hastanın normal beslenme alışkanlıklarına geri dönebilmesi için ihtiyaç duyulan süre yaklaşık 6 aydır. Operasyon sonrasında doktorun önerilerine dikkatle uyulmalıdır.

İstanbul Şeker Hastalığı Ameliyatı Fiyatları 2024

İstanbul şeker hastalığı ameliyatı fiyatları, operasyonun detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.