Obezite Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Obezite ameliyatı için en önemli kriter bireyin vücut kitle indeksidir. Vücut kitle indeksi, boy, kilo ve cinsiyet gibi değişkenler baz alınarak hesaplanır. Tanım olarak vücuttaki yağ dokusunun, yağlı olmayan dokulara oranıdır. Obezite ameliyatı yaptırmak isteyen bireylerin vücut kitle indekslerinin 40 ve 40’ın üzerinde olması gerekir. Vücut kitle indeksi 40’ın altında olan bireylere ameliyat seçeneğinden önce sağlıklı beslenme, düzenli spor ve medikal tedavi seçeneklerini değerlendirmeleri tavsiye edilir. Eğer vücut kitle indeksi 35 ila 40 arasında olan bireylerde, obeziteye ek olarak tip 2 diyabet, uyku apnesi ve yüksek kolesterol gibi hastalıklar da mevcutsa doktorun önerisi doğrultusunda obezite ameliyatı yapılabilir.

Obezite Ameliyatı Kimlere Önerilmez?

Obezite ameliyatı 18 yaşından küçük, 65 yaşından büyük olan bireylere önerilmez. Aynı şekilde ciddi bir kalp veya akciğer hastalığı olan ve kanser hastası olan bireylere obezite ameliyatı önerilmez. Uyuşturucu bağımlılarına ve alkol bağımlılarına da obezite ameliyatı tavsiye edilmemektedir. Obezite ameliyatı öncesinde hastalar sahip oldukları ve potansiyel olarak sahip olabilecekleri rahatsızlık hakkında detaylı bir değerlendirmeden geçerler. Bu gibi değerlendirmeler sayesinde hastaların ameliyat için uygun olup olmadıklarına karar verilir.

Obezite Ameliyatı Alternatifleri Nelerdir?

Obezite ameliyatı için uygun olmayan bireyler sağlıklı kilo verme uygulamalarına, mide balonu, yutulabilir mide balonu ve mide botoksu gibi ameliyatsız obezite tedavilerine başvurabilirler. Bu uygulamalar hakkında detaylı bilgi için sitemizdeki içerikleri inceleyebilirsiniz.

İstanbul Obezite Ameliyatı Fiyatları 2024

İstanbul obezite ameliyatı fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.

Bu gönderiyi paylaş